LOTS OF LOVE..FUHHHHHH!!!!


Jun 28, 2010

puding laici punya pasal

holllaaaaaaa....
kamu sume sehat ker??
kalau sehat alhamdulillah and kalau sakit pon alhamdulillah jugak la kan
sekurang2nya masih lagi diberikan ruang dan peluang untuk bernafas di bumi Allah yg
serba serbi indah ini..(indah ker??)

okeh..okeh..
last weekend on friday nite camtu memaksa diriku ini
untuk...
memasak puding laici yg seumur hidup aku tak pernah cuba
entah kenapa la kan..hati ni meronta2(ayat tak leh blah)
nk mkn puding laici..mengidam ker???
ouchh!!!

shahir py psl la kot..
puding laici kan feveret die(instead of sambal sotong)
so sume org start ar carik resepi puding laici belaka
aku pn tak terkecuali..
so barang2 sume dh beli lama buatnye je yg tak

hmmm...
pendekkan cerita la ek
jumaat mlm sabtu tuh aku pn mskla..
step aku ikut 1,1 la mcm dlm resepi(bab masak-memasak aku skema sket)
then lepas siap sume knela sejukkan

ok..nk jadikan cerita
biar 15minit tak keras2
fine..then tggu 1/2jam pn belom keras2 lg..
eh,ini dh lebih ni..
pttnye tak smpi berapa minit dh boleh beku dh tp dia takmo beku
kepala aku dh pening dh..mencik taw..
aih..tension!!!

sgt bersabar smpi esok pagi(siyes tak sbr tggu pg menjelma)
ye..aku bgn awal pg,then pegi beli agar2 yg lain
coz mak aku bgth kita boleh msk blk agar2/puding klu tak menjadi
so kirenye aku DOUBLE heating okeh..
this time guna separuh je agar2 tu then pnskan sume skali dgn yg tak jadi tu
bile sejukkan takmo beku jugakla kan..
aku geram la jugak
rs nk campak kt longkang jer(ok,membazir mmg tak baek)
aku pon tak putus asa lg nih..
semangat giler nk hasilkan puding laici yg jd feveret si shahir tuh(ntah sama ntah tak)

ok..ok..
then aku pn gunala agar2 yg lagi separuh td(berkat pertolongan Izu-housemate aku)
thanx izu..
msk blk semula(3rd heating)
lepas agar2 dh menggelegak,aku ttp api then msukkan puding yg takmo beku tu..

tuang dlm bekas..
biarkan sejuk then...
~
~
~
~
~
~
~
~
~

tadaaaaaa...............






finally la kan...
aku hepi sesgt coz sume org pon kata sodap
kebetulan family aku dtg tghari tu then dptla sume merasa puding laici aku yg pertama dedicated khas untuk che amat hoihoihoi kita
sorryla..rupa mmg tak comey tp rsnye boleh tahan la kot..

=)








No comments:

Post a Comment